صدف

درُ دانه ء صدف همیشه مروارید سفید نیست

صدف

درُ دانه ء صدف همیشه مروارید سفید نیست

شعر

محتسب مستی به ره دید و گریبانش گرفت

مست گفت ای دوست این پیراهنست افسار نیست

 

گفت  مستی زان سبب افتان وخیزان میروی

گفت جرم راه رفتن نیست ره هموار نیست

 

گفت میباید تو را تا خانهء قاضی برم

گفت رو صبح آی قاضی نیمه شب بیدار نیست

 

گفت تا داروغه را گوییم در مسجد بخواب

گفت مسجد خوابگاه مردم بد کار نیست

 

گفت دیناری بده پنهان و خود را وارهان

گفت کار شر کار درهم و دینار نیست

 

گفت آنقدر مستی زهی از سر برافتادت کلاه

گفت در سر عقل باید بی کلاهی عار نیست

 

گفت باید حد زنند هشیار مردم مست را

گفت هشیاری بیار اینجا کسی هشیار نیست

نظرات 16 + ارسال نظر
قاصدک 1389/11/16 ساعت 01:50 ق.ظ

سلام ونوس عزیز
درست تودقایق وقت اضافه!که دیگه میخواستم سوت پایان نت بازی یا وبگردی! را بزنم که دیدم آپ کردی
خوشحال شدم بسی فراوان مرسی
این شعر پروین اعتصامی را میشه توهر زمانی خوند!
چون هم محتسب توهر دوره ای هست و هم رندِ مست نما! تا
به بهونه مست بودن حرف حق را بزنه
قاضی القضات هم که الی ماشاالله همیشه هست
اصلا سیاسی شد کامنتم! تا نیومدن بگیرن و بگن:
تا صبح که داروغه میاد تو مسجد بخوب! بذارم برم
شب و روزت خوش.زنده باشی.تابعد.یاعلی مدد

سلام قاصدک عزیز
ببخشید دیگه من بی موقع آپ می کنم ولی ممنون که تشریف اوردین خوشحالم کردین بسی زیاد
تشکرات فراوان
بعله صد البته
خوب دیگه تا بود همین بود کاریش هم نمیشه کرد
صد ابلته ولی کجاست معلوم نیست
ای بابا آب که از سر گذاشت بی خیال دیگه خواهش می کنم ممنون که اومدین
همچنین. تا بعد یا حق

قاصدک 1389/11/16 ساعت 01:53 ق.ظ

راستی.اینم در تکمیل حرف بالایی بگم و برم
یه زمانی توماه رمضان.ظهرتابستون که میشد تومسجد محل دراز میکشیدیم میگفتن مگه مسجد جای خوابیدنه؟
تو ضرب المثلها هم که میگن:مسجد جا.... نیست
اونوقت چرا هم زمان اون محتسبه هم الان توخیابون تا یکی را میگیرن میبرن مسجد؟؟
تمامممم..الفراررررررررر

جانم. بفرمائید
ای بابا تو همه جای دنیا مسجد ها چه کلیسا و چه هر جای عبادتی برای همه جایی راحت بود و هست کسی جا نداشت به مسجد پناه میبرد ولی چه میشه کرد
بعله
نمیدونم والا
تا بعد

سینا 1389/11/16 ساعت 09:44 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

سلام ونوس عزیز
خانم پروین اعتصامی در این نوع شعر گفتن استاد بودن.واقعا شاعر توانا و توانمندی بودن.خدایش رحمت کند.
البته الان بعد از نماز مغرب در مسجد هم بسته ست......
پرواز همای هم بخوبی این شعر رو خونده

سلام سینا جان
بعله صد البته/ آمین/
اره خوب ولی نمیدونیم چرا چون در عبادت گاه هیچ موقع بسته نیست
منم عاشق این شعر و خوندن این خواننده هستم

دریچه 1389/11/16 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.bisheyeeshgh1.blogfa.com

سلام خانوم
البته یه سلام دو نونه
این شعر منو یاد مدرسه انداخت دلم گرفت ای کاش میشد دوباره کوچیک بشم

سلام عزیزم
ممنون
خوب بعد دوباره ارزو می کنی بزرگ بشی

سعید 1389/11/16 ساعت 02:34 ب.ظ http://biqarar.tk/

سلام ونوس خانوم
به به
میبینم بالاخره آپ کردی
خدایش پا قدمم رو داری چقدر مبارکه
پروین خانم رو خدا بیامرزه
انگار این شعر رو واسه امروز ما گفته!!!!!!

راستی آپ کردم
دیشب نوشته بودمش ولی الان آپ کردم

سلام آقا سعید
به به
پس چی تو که ما رو گذاشتی سر کار
خیلی زیادتاااااااااااااااااااا
خدایش رحمت کند
اره واسه هر دورهای میشه استفادش کرد
یعنی باور کنم
خوب میام میبینم

مهسا 1389/11/16 ساعت 08:00 ب.ظ http://www.mahsash.blogfa.com

سلام اجی ناسه خودممم خوبی؟
شعر خیلی جالب و قشنگی بود
اجی بالاخره کارناممو گرفتم اپم کردم شرح کلی دادم
ولی خلاصه بگم که با معدل ۱۸.۳۹ نفر سوم شدم(این یعنی نمی دونم خوبه نمی دونم بده چه میدونم هی... ولی بازم خدارو شکر)
خیلی زیاد تا بووسمت دالم میسی اومدی پیشمم فهلا اجی جون

سلام جیگر طلاییی من .. من خوبم تو چطوری؟؟؟
اره
خوب خدارو شکر ... میام پیشت نازنینم
این که خیلی خوبه خانم طلا خودت رو ناراحت نکن خیلی هم خوبه تو بالاخره پرتوفوسور میشی من میدونم
منم دوست دارم عزیزم ... خواهش مرسی از تو که میای پیشم

سلام وبی نهایت سلام برونوس عزیزمون
علت اینکه صبح نمی توانی برخیزی بخاطرهوای سردوخوردن بیش ازحدغذای سرداست وبه موقع هم بخواب تازیباترشوی پستش راگذاشتم دربلاگ اسکای
سعی کن غذای گرم بخورمثلا گردوباپیازبخوراگرحاضری میخوری شام
پنیرباگردوبخور
صبح شربت عسل بخور
خرمااستفاده کن ....
بخاطردوره غذاهای ب 12راحتمارعایت کن

سلام بر هاشم آقای عزیز خودم
خوب من تقریبا هر چیز گرمی که فکرش رو بکنید می خورم ... شربت عسل هم هر روز صبح ناشتا می خورم خرما هم که یکی از خرید های هفتگیم هست
چشم حتما رعایت می کنم

درود خدا بر تو
عجب شعریه .. من یادمه وقتی اهنگ این گروه رو (همای) رو شنیدم خیلی علاقمند شدم بهشون و کل اهنگاشون رو گوش کردم .. معتادشون شده بودم ..
واقعا زیباست ..
خاطرات گذشته رو برام زنده کردی ...

مرسی ..

درود پروردگار عالمیان بر تو باد
خوب اره خب... من هر شب وقتی می خوام برگردم خونم با این آهنگ میرسم خونه اصلا نمی فهمم دنیا کجاست من کجام..
موافقم
خوب انشالله که خاطرات خوبی بوده باشه
خواهش

حامد 1389/11/16 ساعت 11:04 ب.ظ

درود بر هنرمند بزرگ!
شعر خیلی زیباست ! و از اون دسته شعرهاییه که تاریخ مصرف ندارن !

درود بیکران بر شازده حامد عزیز
بعله خیلی زیباست ! کاملا موافقم

مهرداد 1389/11/16 ساعت 11:18 ب.ظ http://manam-minevisam.blogsky.com

همش این یه چیز گفت... اونم یه چیز دیگه که!!!!

خوب می خوای تو یه چیزی بگو اون جواب نده چطوره اینجوری؟؟؟؟

مهسا 1389/11/17 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.mahsash.blogfa.com

سهلاااااام یه دونه اجیه دوست داشتنیه من خوبی؟؟
وای اجی خوب چی کار کنم این نت منو اسیر کرده نمیذاره درس بخونم مدرسه ام که میرم از صبح لحظه شماری می کنم که زنگ بخوره بیام خونه برم نت ولی حالا زنگ نزن به بابام خودم خودمو تو امتحانا با کتابام میبندم به تخت
اجی جوووووووونم خیلی خیلی دوووووووست دارمممممممم مفاظبه خودت باش فهلا

سلام نازنینم من خوبم تو خوبی؟
آخه من از دست تو چی کار کنم دختر باور کن انقدر بعدا وقت پیدا می کنی بیایی نت که نگو باشه به بابات نمی گم نه خودت یه جور می بندی که بتونی فرار کنی
منم دوست دارم عزیز دلم مواظب خودت باش

مهرداد 1389/11/17 ساعت 10:07 ب.ظ http://manam-minevisam.blogsky.com

اینجوری بهتره

خوب پس تو بگو

و اما عشق.... 1389/11/20 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام آبجی ونوس گلم که فراموشم کرده.........
دلم واست یه ذره شده بود......
توام که فراموشم کرده بودی!
یه وبه جدید زدم......
بیا وبه قبلیمو آدرسشو بردارو همونو لینک کن!
منتظرتم!

سلام علی جان من فراموشت نکردم خودت گفتی دیگه نمیایی
دل من تنگ شده
نه عزیزم من فراموش نمی کنم
آفرین ولی خوب چرا وب جدید زدی همون رو ادامه میدادی
چشم میام
الان میام

سعید 1389/11/21 ساعت 12:36 ق.ظ http://biqarar.tk/

سلام
هیچ معلومه تو کجایی دختر؟
بیا دیگه
دلم واست تنگیده

سلام
من همینجا ها تو کجایی
خوب الان میام دیگه
دل منم تنگ شده پسر بلا

مهرداد 1389/11/21 ساعت 11:15 ب.ظ http://manam-minevisam.blogsky.com

جدیدا خیلی کم نت میایا

ببخش عزیزم هر وقت بتونم میام نت

درود و دو صد بدرود
من که اینجام تو کجایی .. میری تو هپروت

بد رود بر تو
من همنجام که باید باشم اهکی فکر کردی من به این راحتی ادرس میدم که گیر بیافتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد